ETAPY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW

1) Sformułowanie zadania
2) Określenie danych wejściowych
3) Określenie celu, czyli wyniku
4) Poszukiwanie metody rozwiązania, czyli algorytmu
5) Przedstawienie algorytmu w postaci:
- opisu słownego
- listy kroków
- schematu blokowego
- jednego z języków programowania
6) Analiza poprawności rozwiązania
7) Testowanie rozwiązania dla różnych danych - ocena efektywności przyjętej metody

Algorytm – w matematyce oraz informatyce to skończona, uporządkowana lista kroków, które musimy wykonać aby  rozwiązać zadanie.

 

Przeczytaj temat 2.1. "Plan to podstawa. O rozwiązywaniu problemów" z podręcznika. Tylko stronę 34, 35.

schemat

1. Podaj wszystkie możliwe trasy spełniające założenia wycieczki np. start - S - a - C - e - Ł - b - start

2. Która trasa jest najkrótsza? Oblicz długość tras z wykorzystaniem programu napisanego w Scratchu 

Scratch

Tworzymy program, który obliczy nam długość trasy

1. Utwórz zmienną długość odcinka

2. Utwórz zmienną długość trasy

bloki

Twój program w Scratchu powinien wyglądać tak jak na poniższym obrazku. 

dl trasy2

© 2019 classroom.pl All Rights Reserved.
DMC Firewall is a Joomla Security extension!