arkusz kalkulacyjny - program komputerowy służący do wprowadzania danych w postaci tabel i pozwalający na wykonywanie skomplikowanych obliczeń. Wyniki obliczeń mogą być przedstawiane w postaci wykresów. Arkusze kalkulacyjne wykorzystywane są m.in. do kalkulacji finansowych, sporządzania kosztorysów oraz różnego rodzaju podsumowań i raportów. Dokumenty arkusza kalkulacyjnego nazywane są arkuszami.

Microsoft Excel - arkusz kalkulacyjny produkowany przez firmę Microsoft i rozpowszechniany w ramach pakietu Microsoft Office. Pierwsza wersja programu przeznaczona dla Windows trafiła na rynek w roku 1987 i stała się przebojem.

Aplikacja jest powszechnie używana w firmach i instytucjach, a także przez użytkowników domowych. Jej główne zastosowanie to dokonywanie obliczeń zestawionych w formie tabelarycznej. W tym użyciu mają zastosowanie liczne funkcje matematyczne, finansowe i bazodanowe dostępne w programie. Istotne znaczenie ma też półautomatyczne powielanie tworzonych formuł z zastosowaniem różnych wariantów adresowania (adresowanie względne, adresowanie bezwzględne, adresowanie mieszane). Microsoft Excel służy także do tworzenia wielu typów wykresów, przydatnych między innymi w fizyce, matematyce i ekonomii.

 


Wymagania czyli co musisz umieć żeby zaliczyć arkusze kalkulacyjne.

- jak uruchomić program Microsoft Excel
- jak otworzyć plik arkusza
- jak wpisać formułę do komórki
- jakie są komputerowe odpowiedniki znaków mnożenia, dzielenia i potęgowania
- jak stosować w zadaniach funkcje: "suma", "max", "min", "średnia"
- jak rozwiązywać zadania matematyczne przy pomocy arkusza kalkulacyjnego (np. obliczanie pola figur płaskich)
- wiedzieć i umiec wytłumaczyć co to jest: arkusz kalkulacyjny, komórka, adres komórki, zakres komórek, skoroszyt, formuła, pasek formuły, funkcja, adres względny, adres bezwzględny, adres mieszany
- stosować wybrane funkcje Excela np. daty i czasu: "dziś()", "dzień.tyg", data.różnica", funkcje tekstowe: "złącz.teksty", "prawy", "lewy"
- formatować komórki arkusza (obramowania tabel, format liczb, dat i tekstów)
- sortować i filtrować dane
- stosować formatowanie warunkowe
- samodzielnie tworzyć formuły
- wstawiać i formatować wykresy kolumnowe i kołowe

VisiCalc – pierwszy elektroniczny arkusz kalkulacyjny dla komuterów osobistych, zaprojektowany w 1978 r. dla komputerów Apple II. Autorami VisiCalca byli Dan Bricklin i Bob Frankston.
danandbob
 Dan Bricklin and Bob Frankston
VisiCalc odniósł duży sukces i zapoczątkował nową gałąź przemysłu informatycznego – była to pierwsza aplikacja, która zyskała miano killer application, oprogramowania, dla którego klienci kupowali cały komputer. VisiCalc wprowadził Apple II do firm rewolucjonizując obliczenia – tysiące firm zdecydowało się na zakupienie kosztującej 3000 dolarów maszyny Apple II tylko po to, aby uruchamiać na niej sprzedawany za 150 dolarów arkusz kalkulacyjny.
 
 

 ciąg dalszy nastąpi...

© 2019 classroom.pl All Rights Reserved.
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd